Omega Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Omega Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Omega, Kelime kökeni Yunanca'dır. Yunan alfabesinin 24 ve son harfidir. Yüce Allah kutsal İncil'de Alfa'da benim, Omega'da benim diyerek başlangıcın ve sonsuzluğun kendisine ait olduğunu bildirmiştir. Omega harfi kutsal bir tılsım taşıdığı için yüksek değer verilen birçok şeye bu harfin ismi verilmiştir. Omega, bir araba markası, saat markası, elektrik direnç ölçme ve değişik birçok kimyasal formüllerde kullanılmaktadır. İnsan sağlığı için önemli bir yere sahip birçok vitamin grubu omega ismiyle belirtilir. İnsan sağlığı için omega vitamin ve mineralleri omega 3-5-6-7-9 olarak isimlendirilir. Bu vitaminler arasında sağlık açısından en fazla kabul gören vitamin ise omega 3 serisi vitaminlerdir.

İnsanlar omega 3'ü balıktan, omega 6'yı Ayçiçek yağından, omega 9'u ise zeytinyağından sentezler. Bunlar genel olarak kolay elde edilen vitaminlerdir. Fakat nar çiçeği ve çekirdeğinden elde edilen omega 5 ile yabani iğde'den elde edilen omega 7 bulmak biraz güçtür. Özellikle omega 6 bilinçsiz tüketiciler tarafından fazlasıyla vücuda alınmaktadır. Bu durum endişe vericidir. Çünkü Ayçiçek yağı yapısı gereği ağır bir yağdır. Bulunduğu yerde çökerek yapışır. Dışarıda saf su ile yıkandığında çıkmayışı bile damar çeperlerinde nasıl kötü bir etki yapacağının adeta işaretidir. Omega 6, omega 3 ile belirli oranlarda vücutta olursa etkinliği görülebilir. Bu oran 3 birim omega 3'e karşı, 1 birim omega 6 olacak şekilde olmalıdır. Yani bir Ayçiçek yağlı yemek yiyorsak 3 öğün balık yemeliyiz.


Omega serisi vitaminlerin vücudumuza etkileri nelerdir?


Omega 3; çocuk planlamasından önce ebeveynlerin omega 3 takviyesi yapmaları gebe kalacak eş için olumlu sonuçları olduğu gözlemlenmiştir. Anne karnında döllenme meydana gelişinden itibaren annenin alacağı omega 3'ün bebek gelişimine olan katkıları ispatlanmıştır. Gebelik sürecinde düzenli alınan omega 3 vitaminleri çocuğun anneden kaynaklanan stresin etkisinde kalmadan, sağlıklı bir şekilde büyüdüğü gözlemlenmiştir. Zaten doğan çocukta bu görülecektir. Doğumdan sonra çocuğa düzenli olarak verilen omega 3 özellikle okul dönemi çocuklarında konsantrasyon bozukluğu ve hiperaktivite sorunlarının oluşmadığı görülmektedir. Devam eden yıllar boyunca yetişkinlik döneminde kullanılan omega 3 kalp damar tıkanıklığına önleyerek kardiyovasküler oluşmamasını sağlar. Beyin nöronlarının düzgün çalışmasını ve sağlıklı yaşlanmayı sağlar. Omega 3 somon, alabalık, uskumru, sardalya balıklarında daha fazla bulunur. Ayrıca ceviz ve kuru yemişler omega 3 deposudur.

Omega 5; Nar çiçeği ve çekirdeğinden elde edilir. Cilt sağlığından kalp sağlığına kadar birçok etkileyici özelliği vardır. Vücutta meydana gelen enflamasyon, şeker hastalığı ve kanda mikrop bulunması, iltihabi durumlar için kullanıldığında önemli etkileri görülür.

Omega 6; Vücudumuzda üretilemeyen esansiyel yağ asitlerinden biridir. Bu yağ eksikliği beyinde çeşitli sorunlara yol açabilir, ayçiçeğinde bol miktar da bulunur. Omega 3 ile belirli oranda etkileşime girmesiyle faydası ortaya çıkar.

Omega 7; Yabani iğdenin çekirdek ve olgun meyvelerinden elde edildiğinden bulunması zor ve oldukça kıymetli bir vitamindir. A, B1, B12, C, E, K, P vitaminleri ile likopen, karotenoidler, flavonoidler ve fitosteroller gibi birçok değerli mineral ve vitaminin bünyesinde barındırır. Etkisi antioksidan özelliğinden kaynaklanır. Bu çok değerli vitamin içeriği nedeniyle bağışıklık güçlendirici, iltihap temizleyici, mide rahatsızlıkları, bağırsak ülseri, radyasyon etkileri ve kansere karşı olan etkisiyle kardiyovasküler sistemi güçlendirici etkisi vardır. Ayrıca omega 7 yönünden oldukça zengin bir içeriğe sahip bu bitki, derin bir bileşime sahip olduğundan cildi onarıcı ve nemlendirici etkisi vardır. Yanık tedavisi, egzama tedavisi, tırnak ve saç üzerindeki olumlu etkileri tartışılamaz. Bilimsel veriler omega 7 yağ asidinin şeker düzeyini ayarladığı, yağ birikimini engellediği tespit edilmiştir. Bu mucize bitki metabolizmayı hızlandırarak insülin salınımını dolayısıyla yağların glikojene dönüşerek enerji ortaya çıkmasına kendimize iyi hissetmemize neden olmaktadır.

Omega 9; Kalp krizi ve damar sertliğine bağlı sorunların aşılması ve birçok kanser türünden koruyan bir vitamin türüdür. Temel yağ asidi değildir. Bir miktar vücut tarafından üretilebilir. Ham zeytinyağı, kanola yağı, keten tohumu, Antep fıstığı, fındık, ceviz ve fındık yağında bol miktarda bulunur. Kolesterol düzenleyici ve kanserden koruyucu etkisi vardır.


Uyarı ve Uygulamalar


Omega grubu yağ asitleri vücudumuz tarafından sentezlenmediği için dışarıdan alınması gereken vitaminlerdir. Bu grup yağların insan sağlığı için yararlı olduğu, çeşitli besin kaynaklarından alınması gerektiğini günümüzde birçok kişi bilmektedir. Fakat sağlık açısından vazgeçilmez olan omega 3'tür. Ülkemiz insanının beslenme alışkanlıkları biraz sorunludur. Örneğin en hafif olması gereken akşam yemeklerinin ağırlığı tam bir kaostur. Bunun yanında üç tarafı denizlerle kaplı ülkemizde balıktan elde edilen omega 3 eksikliği hat safhadadır.

Omega grubu ürünlerinin tek başına alınması kısmen yeterli olabilir, omega 3 ile 6'nın alınmasında yukarıda belirtilen denge gözetilmelidir. Omega 3-5-7'nin birlikte alınması en isabetli olandır. Yapılan bilinçli omega vitamini uygulamaları ile yorgunluk, unutkanlık sorunu, bağışıklık sorunu, kalp damar sorunu, kilo sorunu, kolesterol sorunu, diyabet sorunu, saç ve tırnak sorunu ve cilt sorunu olanlar bu rahatsızlıklardan kolayca kurtulabilirler.

Omega Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Omega 3 Kilo Aldırır mı?

Omega 3 Kilo Aldırır mı?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

En İyi Omega 3 Besinleri

En İyi Omega 3 Besinleri

Omega 6 Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Omega 6 Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 Şurup Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 Şurup Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 Faydaları Nedir?

Omega 3 Faydaları Nedir?

Omega 3 Hapı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 Hapı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?